DALIĆ: „JA SAM PISALA LEX“ činjenice koje ukazuju na smišljani plan

Mar 02, 2018

Nakon što je Ante Ramljak, pritisnut nepobitnim dokazima o kriminalnim radnjama i sukobu interesa, u kojim je mjesecima sudjelovao, pa dao ostavku, svjedočili smo kaotičnoj potrazi za novim izvanrednim povjerenikom. Sve iz razloga nemoći i nesposobnosti premijera Plenkovića da, s jedne strane, donese odluke, a s druge strane, njegove pozicije da je u kandžama lešinarskih fondova.

Međutim, a kao što sam u jednom od svojih ranijih tekstova ustvrdio, Ante Ramljak nije bio najveći problem postupka izvanredne uprave budući da je on samo iskoristio priliku i proveo kriminal koji mu je omogućio Lex Agrokor (posebno se u tim radnjama ističe roll-up ugovor).

Ovo je dokument koji precizno ukazuje kako je Dalić nevjerojatno planski napisala Lex Agrokor da bi se mogla ostvariti pljačka i likvidacija Agrokora, a podržana nekim višim interesima.

Kada se danas analizira Lex Agrokor, onda se nepobitno može utvrditi kako je čitav niz odredbi sačinjen kako bi se preko izvanrednog povjerenika osigurao privatni deal, zaobilaskom suda i svih drugih institucija. Imamo članke zakona koji bitno utječu na sve ono što se kasnije događalo i što će događati, a protuustavni su i protuzakoniti.

EVO SAMO NEKIH PRIMJERA KAKO TO IZGLEDA- PROTUUSTAVNO I PROTUZAKONITO

1.  Pisac Lex-a je oduzeo sudu bilo kakvu stvarnu kontrolu nad radom izvanrednog povjerenika. To je izišlo na vidjelo kod skandala s Ramljakom i savjetničkim ugovorima. Ramljaka je na dostavu dokumentacije u svezi odluke o njegovoj sudbini prozivao (neuspješno) isključivo Plenković, a ne sud.

2.  Pisac je osigurao da Lex ne sadrži nikakve odredbe o sukobu interesa izvanrednog povjerenika – navedeno je omogućilo Ramljaku da angažira svoju vlastitu tvrtku Texo Management kao savjetnika u Agrokoru, te da Alix Partnersima uvjetuje njihov angažman daljnjim angažiranjem upravo te tvrtke. Također, angažirao je i druge brojne tvrtke blisko povezane s njime i Martinom Dalić (Altera savjetovanje, Colić ,Laco i partneri, Šavorić…). Jasno, Dalić čitavo vrijeme brani navedeni angažman i enormno visoke naknade kao „normalne“. „Zakon o Parmalatu“, koji je piscu Lexa poslužio kao predložak, sadrži jasne odredbe o sukobu interesa koje je pisac Lexa, odlučio izbaciti. To govori sve.

3.  Pisac je osigurao da Lex ne sadrži nikakve odredbe o sukobu interesa savjetnika i članova tijela izvanredne uprave – navedeno je omogućilo Tinu Doličkom sjedenje, doslovno, „na dvije stolice“. Iako je prisustvovao sjednicama privremenog vjerovničkog vijeća kao odvjetnik Knightheada, Ramljak ga je angažirao da „štiti“ interese Agrokora prilikom sklapanja Ugovora o roll-up kreditu s istim tim Knightheadom, i platio ga novcima Agrokora. Svaki komentar je suvišan i nepotreban.

4. Pisac je osigurao da Lex ne sadrži nikakve odredbe o prethodnom odobrenju troškova od strane suda ili vjerovnika

5. Pisac Lex-a  je dao izvanrednom povjereniku pravo pogodovanja vjerovnika prema vlastitom izboru – pod krinkom izbjegavanja „sistemskog rizika“ Izvanredni povjerenik može plaćati stare i nove dugove vjerovnicima prema vlastitom izboru. Na taj način je Ramljak kupovao i osiguravao podršku bitnih vjerovnika koje je sam izabrao u privremeno vjerovničko vijeće. Također, na navedeni način podmirila su se potraživanja prijatelja (vjerovnici u vlasništvu Questusa, Atlantic grupa…)

6.  Pisac Lex-a je odredbama o „novom zaduženju s prednosti namirenja“ dao podlogu za sklapanje Ugovora o roll-up kreditu, i to, ponovo, bez bilo kakve kontrole za sklapanje tog ugovora od strane vjerovnika ili suda. Navedenom odredbom omogućeno je razdijeliti imovinu koja bi trebala služiti isključivo za namirenje vjerovnika. Suglasnost za sklapanje tog ugovora, prema Lexu, Ramljaku je dalo samo privremeno vjerovničko vijeće u kojem sjede Ramljakovi poslušnici koje je sam imenovao. No kasnije, kod sklapanja sedam aneksa tom ugovoru, kao i brojnih Lettera, nije konzultirao niti to fiktivno „alibi“ tijelo.

7.  Pisac Lex-a je oduzeo vjerovnicima njihova prava

8.  Pisac je Lex napisao tako da „privremeno vjerovničko vijeće“ bira sam izvanredni povjerenik. Kroz cijeli tijek postupka suglasnost izvanrednom povjereniku za poduzimanje pojedinih radnji (npr. sklapanje roll-up ugovora) daje isključivo privremeno vjerovničko vijeće, a čije članove prema Lex-u bira upravo sam izvanredni povjerenik, bez ikakvog utjecaja suda. To je nedopustivo.

9. Pisac Lex-a je uvrstio odredbe kojima je „protegnuo“ postupak i na povezana društva, neovisno o postojanju predstečajnog ili stečajnog razloga. Na navedeni način postupak se, bez ikakvog jasnog razloga i potrebe, proteže i na društvima nad kojima dužnik ima samo 25% udjela, neovisno o financijskom stanju tih društava. Navedeno je omogućilo izvanrednom povjereniku kontrolu i nad imovinom Leda, Jamnice i ostalih visokovrijednih društava koncerna, sve iz razloga kako bi se ista razdijelila Knightheadu i lešinarima.

10. Pisac Lex-a je zabranio pokretanje svih postupaka protiv dužnika. Na navedeni način vjerovnici i druge osobe ne mogu tražiti privremene mjere zabrane poduzimanja određenih radnji od strane izvanrednog povjerenika, uprave nadzore, pa čak niti porezni nadzor nad Agrokorom, a što bi sve moglo spriječiti kriminal. Ramljakovom postupanju ovom odrebom ne može ništa niti sud, niti vjerovnici, niti državna tijela (osim, nadam se, tijela kaznenog progona). Najsmješnije je to što čak niti porezna uprava zbog navedenih odredbi ne može pokrenuti inspekcijski nadzor u svrhu provjere plaćenih troškova AlixPartnersima, kako bi se utvrdilo radi li se o fiktivnim fakturama ili ne. Sve je bilo unaprijed smišljeno, do posljednjeg detalja.

11. Pisac Lex-a je uvrstio odredbe o „pretvaranju postupka u stečajni postupak“. Unatoč postojanju Stečajnog zakona koji detaljno regulira pod kojim uvjetima i na koji način se otvara stečajni postupak nad dužnikom, pisac je bez ikakve stvarne potrebe uvrstio u Lex odredbe pod kojima se postupak izvanredne uprave „pretvara“ u stečajni postupak. Iako je navedena odredba nedorečena i neprovediva u praksi, Ramljak i Dalićka obilato su koristili sav medijski prostor da vjerovnicima zaprijete da u slučaju nepodržavanja nagodbe Agrokor ide u stečaj. Čisti mehanizam prijetnje i prisile.

Iz navedenih primjer jasno se vidi da je Martina Dalić predloženim (poslije u Saboru izglasanim) pravnim propisima (člancima zakona) osmišljeno i ciljano omogućila poslovne radnje Izvanrednom povjereniku Agrokora d.d. koje nisu u skladu sa: Ustavom RH, koji nisu standard dosadašnjih postignutih pozitivnih primjenjivanih propisa u zakonima i praksi RH, protivno talijanskom zakonu o Parmalatu koji je Martina Dalić uzela kao primjer, protivno propisima EU. Sve je to ciljano i unaprijed osmišljeno da bi se na nezakonit način osigurala protupravna materijalna korist izvlačenjem milijardi kuna iz Agrokora.

Kako bi se spriječio najveći kriminal u hrvatskoj povijesti ponovo pozivam pravnu državu da prekine ovu farsu i donese pravičnu odluku vezanu za zakon Lex Agrokor. Također, pozivam i državno odvjetništvo da donese privremenu mjeru koju sam tražio i onemogući izvlačenje novca Knightheadu dok se ne donese odluka o kaznenom progonu protiv Ramljaka, Dalićke i ostalih.

PRILOG 1.

Iz priloga 1. je vidljivo da Dalić nije poštivala pozitivne pravne propise RH, a vezano uz izradu i donošenje zakona Republike Hrvatske. Na taj način je većinu u Saboru dovela u zabludu. Tko će odgovarati? Možda većina u Saboru?

Izjava bivšeg ministra pravosuđa Ante Šprlje:

Bivši ministar pravosuđa Ante Šprlje izjavio je na televiziji N1- „Lex Agrokor sam prvi puta vidio samo tri dana prije njegovog izglasavanja“.-Bivši ministar Šprlje je rekao kako ne poznaje ljude koji su pisali Lex Agrokor. Bivši ministar rekao je kako mu je potpredsjednica Vlade Dalić rekla da su u izradi sudjelovali ljudi od njezinog najvećeg povjerenja.

Izjava bivšeg ministra pravosuđa Ante Šprlje:

Izjava bivšeg ministra Šprlje 27. ožujka 2017. godine - upitan od novinara o Lex Agrokoru odgovara kako je taj zakon «tek u nacrtu» te da će se njegovo «ministarstvo uključiti tek kad dobiju prijedlog». Ovo potvrđuje izjavu na N1 da je zakon samo koji dan prije izglasavanja došao u ministarstvo pravosuđa.


POVEZANI ČLANCI

PRETPLATITE SE NA NOVOSTI


SOCIAL

 

 

RSS